آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در غوره انگور ممکن است از رشد و گسترش انواع سرطان‌ها جلوگیری کنند، اگرچه تحقیقات انسانی در این زمینه وجود ندارد.

ممکن است در برابر دیابت محافظت کند و سطح قند خون را کاهش دهد. انگور حاوی 23 گرم قند در هر فنجان (151 گرم) است که ممکن است شما را متعجب کند که آیا برای افراد مبتلا به دیابت انتخاب خوبی است یا خیر.

اگر به رتبه بندی شاخص گلیسمی (GI) آنها نگاهی بیندازید – اندازه گیری سرعت افزایش قند خون یک ماده غذایی می بینید که بسته به نوع انگور از 49 تا 59 متغیر است.

به طور مشابه، تعریف GI پایین بسته به منبعی که برخی افراد زیر 55 سال را پایین می دانند، متغیر است، در حالی که دیگران زیر 50 را پایین می دانند.

این به این معنی است که امتیاز GI انگور ممکن است از پایین تا متوسط متغیر باشد، در این صورت ممکن است سطح قند خون شما را با سرعتی آهسته یا متوسط افزایش دهند، اما لزوماً آن را افزایش نمی‌دهند.

غوره

با این حال، به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد یک غذای با GI پایین، همان تاثیری را بر قند خون دارد که خوردن یک غذای با GI بالا. بنابراین، بهتر است انگور را در حد اعتدال مصرف کنید.

علاوه بر این، ترکیبات موجود در انگور ممکن است به بهبود نشانگرهای پاسخ انسولین کمک کند.

در بررسی 29 مطالعه روی 1297 بزرگسال، انگور و مکمل های انگور به طور قابل توجهی آنچه را که ارزیابی مقاومت به انسولین مدل هومئوستاتیک (HOMA-IR) نامیده می شود، کاهش دادند.

به طور خاص، ترکیب رسوراترول ممکن است توانایی بدن شما در استفاده از انسولین را با موارد زیر بهبود بخشد:

  • کاهش مقاومت به انسولین
  • افزایش حساسیت به انسولین
  • محافظت از سلول های بتای پانکراس که انسولین تولید می کنند
  • بهبود تولید انسولین
  • افزایش تعداد گیرنده های گلوکز در غشای سلولی

مدیریت سطح قند خون در طول زمان برای کاهش خطر دیابت و جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *